Chungmuro Station (Tragedi of the Day)

Memandangkan kami dalam keadaan mengejar masa, kami mengubah arah train ke Angok Station. Daripada L4 kami mengambil ke arah Chungmuro dan d sini kami transfer ke L3 menghala ke Anguk Station.
Semasa dalam train daripada Myeongdong, Konong bertanyakan/mengingatkan bahawa “station kita turun Chungmuro kan?” Saya menjawab…”ya! station lepas ni” (1st stop after myeongdong). Dia menjawab balik “Ok!” (dengan seriusnya or apatong dalam dusun). Pada masa itu kami bertiga di tempat duduk bersebelahan. Train berhenti, tiba2 aku tersentak dan cepat2 berdiri dan memberi arahan “eh! Chungmuro! Jom keluar!” Sambil mengarahkan Damia yang berada di belakang saya “Cepat! Cepat!” Sampai saja di luar saya toleh ke belakang dan terkejut bila saya hanya nampak my twins sister Damia.  Aku seperti sedar dari mimpi dan secepat kilat “Konong mana?!!”Mata terus melilau ke dalam train yang sudah hendak bergerak dengan pintu tertutup. Malangnya…..aku hanya sempat menangkap wajah/kepala Konong di sebalik pintu sebelah tempat kami keluar tadi. Aku hanya mampu mengangkat tangan tanda aku nampak dia dan dia terus di bawa pergi oleh train (sedihnya…..)

P1020222

Saya dan Damia seperti hilang pertimbangan seketika. tapi cuba bertenang untuk memikirkan cara penyelesaian untuk menjejaki si Konong di dalam perut train…haha. Dalam kepala sudah terbayang2 Konong dengan kerisauannya sorang2 mencari jalan kembali ke pangkal jalan (sambil aku menulis n3 ini aku ketawa dalam perut…haha sandi).

Akhirnya…hasil perbincangan dengan Damia:
A. Kami akan ke Dongdaemun History & Culture Park (station selepas Chungmuro) dengan harapan Konong akan berhenti di sana dan menunggu kami.

B.Kalau sekiranya Konong tiada di station Dongdaemun tersebut….Kami akan berpatah balik ke Chungmuro Station dengan harapan Konong telah ke sana dan menunggu kami.

Kami menggunakan Plan A dan malangnya Konong tiada di Sana. So kami meneruskan pencarian menggunakan plan B pulak. Hati ku berkata…Konong mesti di Chungmuro Station. Damia pula berkata…Kembali ke tempat sama di mana kami turun di Chungmuro tadi. Tapi ia adalah mustahil kerana arah dari Dongdaemun Station dan daripada Myeongdong Station ke Chungmuro adalah 2 aliran train yang berbeza. Tapi saya mengharap sangat dia berada di Chungmuro selepas Dongdaemun.

Dalam train ke Chungmuro..aku tidak putus2 memohon kepada-Nya agar kami akan menjumpai Konong di sana (dengan Konong dapat rasa yang kami akan mencarinya di sana). Keluar saja dari train…aku terus meluru keluar sambil “cepat!” kepada Damia…takut2 dia pula yang tertinggal dalam train (mati aku mencari 2 orang dalam 1 masa). Aku berjalan pantas dan melilau sana sini dengah harapan akan terjumpa dengan kalibat si Konong di antara banyak2 manusia dalam station tersebut.

Dari jauh aku macam kenal seseorang….aku betul2 gembira. Doa ku dijawab oleh-Nya. Syukur…
Aku belari meluruh ke arahnya sambil “Konong!!!” Dengan c Damia mengejar aku dari belakang (drama sangat). Konong melompat2 kegembiraan dan kami juga terkinja2 keriangan. Orang sekitar melihat kami dengan kehairanan (orang dari mana sajalah mereka ni terlompat2 dan terkinja seperti monyet keriangan dapat pisang). Hahaha…..

Terus aku bertanya kepada Konong “Konong apa jadi dengan kau?!” Rupa2nya dia tidak mengikut kami keluar di pintu yang sama. Dia menggunakan pintu sebelah lagi tapi malangnya tidak sempat keluar pintu train sudah tertutup rapat. Nasib baiklah operasi menjejaki Konong tidak memerlukan masa yang lama (nanti jadi long lost friend pulak..), tapi perasaan masa itu memang tidak dapat digambarkan. Seperti seorang ibu kehilangan anaknya (walau tidak pernah mengalami tapi mungkin begitulah rasanya). Walaupun kami sudah bergelar ahjuma2, tapi kalau sudah seorang geng hilang semasa di negara orang mesti perasaan itu sukar.

Opsssss!!!!! Dah! Dah!…Kdrama layan sampai di sini. Berjaya menjumpai Konong seperti berjumpa dengan Saudara/adik beradik yang terpisah lama, yang sudah berpuluh tahun tidak berjumpa. Cehwah! Kdrama terus ahjuma2 ni dengan tragedi Chungmuro. Hahaha…

Advertisements

3 comments

  1. Okojir yojum mogium track balik p chungmuro…pening2 lalat menggunakan train korea yg buli thn bilangan tracknya…tp org bilang malu bertanya sesat jalan…ojum yg gagah…hehe

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s